Lawinowo wzrasta liczba stacji radiowych dostępnych na platformie IPTV AVIOS. Pod koniec stycznia było ich 30, obecnie jest już przeszło 80! Wszystkie stacje dostępne są bezpłatnie dla abonentów usługi.

– Dekodery IPTV to miniaturowe komputery z systemem Android służące do przeglądania zasobów sieciowych – mówi Andrzej Andruszków, prezes wrocławskiej spółki AVIOS. – Działająca tu usługa telewizji linearnej przez łącze szerokopasmowe to ich główna funkcjonalność, jednakże techniczne opcje są znacznie większe. Stąd możliwość osadzania serwisów VOD, emisji własnych materiałów wideo na życzenie odtwarzanych z naszych serwerów czy bezpośredniego dostępu do zewnętrznych streamów audio i wideo, w tym stacji radiowych właśnie.

Streamy dostępne są w zakładce FREE na dekoderach KORBOX. Opcja jest bezpłatna dla wszystkich użytkowników usługi bez względu na rodzaj wykupionego pakietu telewizji.

– Zakładka FREE to tak naprawdę przeglądarka internetowa. Jedyną różnicą jest fakt, że to my proponujemy tu zasoby do oglądania i słuchania – mówi Marcin M. Drews, menedżer produktu AVIOS. – Pomysł zrodził się przypadkiem, gdy jeden z widzów zaczął używać dostępnej w menu dekodera klasycznej przeglądarki internetowej do słuchania stacji radiowych dostępnych online. Niestety, użytkownicy zbyt rzadko zdają sobie sprawę z możliwości, jakie daje im dekoder, i prawie nigdy nie podłączają do niego klawiatury i myszki, przez co wpisywanie adresów www i nawigacja po stronach internetowych przy użyciu pilota mogą być uciążliwe. Dlatego postanowiliśmy im to ułatwić, tworząc w menu miejsce, gdzie jednym kliknięciem, bez potrzeby wpisywania adresu, można włączyć ulubioną stację radiową. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę.

Na liście znalazły się zarówno duże, ogólnopolskie stacje radiowe, jak i rozgłośnie regionalne, alternatywne, religijne czy studenckie. Jak twierdzą autorzy pomysłu, nadawcy podeszli entuzjastycznie do możliwości zaistnienia na platformie IPTV. AVIOS dostarczany jest bowiem do blisko 300 sieci partnerskich w całym kraju i dociera do ok. 100 tys. widzów.

– Odbiorcy końcowi to ludzie, którzy korzystają przede wszystkim z klasycznej telewizji linearnej i raczej nie sięgają po dodatkowe zasoby internetowe – mówi Drews. – Kiedy jednak proponujemy im dostęp do takiego contentu na ich własnym telewizorze, chętnie otwierają się na nową możliwość. Stąd uwieńczony sukcesem projekt prezentowania naszym odbiorcom materiałów dostępnych wcześniej tylko na platformie Youtube, po którą widzowie AVIOS dotychczas raczej nie sięgali. Reasumując, to, co widz ma na własnym telewizorze dostępne jednym kliknięciem, zaczyna być chętnie słuchane i oglądane.

Projekt FREE będzie rozwijany. Twórcy zdradzili, że planują współpracę z polskimi szkołami filmowymi, chcąc promować ich działalność i emitować najlepsze etiudy studenckie.