Pierwszy etap rozwoju nowych usług w spółce AVIOS zakończył się sukcesem – wypracowano autorskie rozwiązania technologiczne, a audyt wewnętrzny potwierdził właśnie ich rentowność. Kolejna faza w długofalowym planie ekspansji wiąże się z potrzebą wzmocnienia Zarządu spółki w nowych sektorach. Tym samym stanowisko Prezesa Zarządu objął dr inż. Tymoteusz Biłyk, twórca marki AVIOS i członek Rady Metodologicznej ds. RPD (Return Path Data) przy projekcie Telemetria Polska Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.
– Szeroki rynek małych i średnich operatorów pozostaje dla nas podstawą – mówi nowy Prezes Zarządu AVIOS Sp. z o. o. – Jednakże w kolejnej fazie rozwoju spółki sięgniemy po nowe pola eksploatacji i skupimy się na większych graczach, prezentując im konkurencyjną ofertę współpracy. Długo przygotowywaliśmy się do tego kroku, dzięki czemu dokładnie wiemy, w którą stronę chcemy iść.
Nowy zarząd stawia w szczególności na dwa kolejne kamienie milowe. Pierwszy to technologia DAI, w której AVIOS pozostaje podmiotem w Polsce wiodącym. Dynamic Ad Insertion to prototypowe w telewizji rozwiązanie doboru reklam pod preferencje widza. Na każdym odbiorniku telewizyjnym i dekoderze podpiętym do sieci Internet możliwe jest wyświetlenie innego, dedykowanego przekazu reklamowego. Z punktu widzenia dystrybucji sygnału telewizyjnego rozwiązanie DAI wzmacnia partnerstwo pomiędzy operatorami a nadawcami telewizyjnymi i pozwala budować nowe strumienie przychodów zarówno dla nadawców jak i operatorów. Właściciel spółki AVIOS, wrocławski KORBANK SA, prezentował takie rozwiązania już w 2019 r. podczas 46. Międzynarodowej Konferencji i Wystawy PIKE.
Drugi cel to zupełnie nowa, wszechstronna oferta dla największych operatorów w Polsce i stworzenie hybrydowej platformy IPTV/OTT/(A)(T)(S)VOD o wysokim stopniu elastyczności z niestandardową paletą usług i alternatywnych treści linearnych i nielinearnych.
Nowe rozwiązania w tej materii wymagają zaawansowanych prac na poziomie jurystycznym. Dlatego stanowisko Wiceprezesa Zarządu AVIOS Sp. z o. o. objęła Marta Żołędziewska legitymująca się szerokim, ugruntowanym doświadczeniem jako prawnik wewnętrzny spółek oraz menedżer zarządzający podmiotem, w szczególności w obszarze działalności administracyjno-organizacyjnej i prawnej. Nowa Wiceprezes to absolwentka Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego na kierunku Prawo, a od 2010 r. radca prawny przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych we Wrocławiu. W latach 2009-2022 związana była z Grupą Kapitałową DSA Financial Group, gdzie odpowiadała za kompleksową obsługę prawną spółki dominującej DSA Financial Group S.A. i kilkunastu spółek wchodzących w skład grupy.
Andrzej Andruszków, dotychczasowy Prezes Zarządu AVIOS Sp. z o. o., w dalszym ciągu odpowiedzialny będzie za sektor małych i średnich operatorów oraz rozwój usług nieliniowych jako główny menedżer i zarazem prokurent spółki. – Pomyślnie zakończyłem etap, za którego realizację byłem odpowiedzialny, i teraz mogę się skupić na cementowaniu wprowadzonych rozwiązań potwierdzających wiodącą pozycję firmy na rynku polskim – potwierdza.
KORBANK SA, polskie przedsiębiorstwo telekomunikacyjne i właściciel marki AVIOS, jest ogólnopolskim pionierem w dziedzinie IPTV. Jako pierwszy w kraju komercyjnie wdrożył telewizję 4K. Obecnie spółki zależne dystrybuujące sygnał TV plasują KORBANK na wysokiej, ósmej pozycji w rankingu największych operatorów w Polsce według liczby abonentów.
Jak podkreśla Tymoteusz Biłyk, AVIOS pozostaje spółką polską z rodzimym kapitałem o stabilnej strukturze właścicielskiej. – Stawiamy na niezależność, dając gwarancję operatorom, że po prostu się nie sprzedamy. W planach mamy dalszy, rozpisany na lata rozwój w grupie KORBANK. W coraz większym też stopniu wykorzystujemy optymalne środowisko IT gwarantowane przez KORBANK DATA CENTER i sukcesywnie rozwijamy ofertę sprzętową marki KORBOX.